lørdag den 17. maj 2014

Gate-fold-card - Bryllupskort (telegram eller invitation)

 
Jeg  e l s k e r  bryllupper og bryllupsfester (ja, hvem gør ikke det?). Desværre er der ikke udsigt til nogle af slagsen i vores omgangskreds. Jeg kunne alligevel ikke dy mig for at lave et bryllupskort, da jeg så dette smukke brudepar fra Tattered Lace Dies. Jeg opdagede bagefter, at mønstret fra brudekjolen passer rigtig godt til kanterne på den ovale die fra Spellbinders, som jeg havde i forvejen...Fantastisk ;o).
 
Eneste anden pynt er halvperler fra min (næsten) uundværlige sortimentsæske.


Det hele er monteret på 'et mavebælte', som sørger for at holde dette 'gate-fold-card' lukket.
Selve kortet er stanset ud med én af mine Big Shot Pro dies fra Sizzix, men det er simpelt at gøre efter:

Selve kortet
Skær et stykke karton H23½xB20cm.
Fold hhv. 4,9cm ind fra højre side og 4,9cm ind fra venstre side, og brug et falseben til at gøre folderne knivskarpe.
Nu er der lavet en 'gate-fold' med disse to 'låger'. Slå 'lågerne' ud igen.
I toppen måles nu 1½cm ned på lågens yderste venstre side. Sæt et lille mærke med en blyant.
Skær en trekant af kartonen fra folden og ud mod mærket på lågens venstre side.
Gentag i toppens øverste højre side, samt i bundens venstre og højre side.

Mavebæltet
Skær et stykke karton H2½x22cm.
Fold det rundt om det lukkede kort og saml med dobbeltklæbende tape.
Samlingen skjules bag pynten på kortets forside.

Kortet vil - som det er vist hér - fint kunne bruges til både bryllupstelegram eller bryllupsinvitation.
For et par uger siden brugte jeg samme kort til et konfirmationstelegram. I stedet for det smukke brudepar fra Tattered Lace Dies, stemplede jeg denne Fashion girl på med brun sværte. Selve kortet var lavet i en lækker forårsgrøn farve (som jeg vidste, var en del af farveholdningen til pigens konfirmation ;o).




Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.
Vi ses igen om nogle uger.
Kærlig hilsen Anette

4 kommentarer:

  1. Super elegant bryllupskort.

    SvarSlet
  2. Superflot bryllupskort. Dejlig der er kommet nogle flotte bryllups dies
    Anne

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt Anette.
    Det er virkeligt elegant.
    Så må vi håbe at der lige kommer en invitation til et bryllup ♡

    SvarSlet