tirsdag den 17. juni 2014

Irisfoldning Kort med hjemmelavede roser

Vi napper lige endnu et kort med iris foldning.
Det er så længe siden jeg har siddet og hygget mig med det.
Så NU skulle det altså lige være.
Så i forlængelse af Jette's blog indlæg kommer der her lidt mere i samme stil.



Jeg startede med at punche hele vejen rundt med mit Martha Stewart PATP Swirling Lace
 for at få den flotte kant på mit karton, som også er min skabelon til selve irisfodningen.
Derefter skar jeg cirklen ud som jeg havde valgt skulle være dette korts skabelon.
Og satte kartonet forsigtigt fast med tape i hjørnerne på A5 lommen.

Du finder forskellige Punch Around The Page set i shoppen HER

Du kan på denne skabelon se at der er 4 forskellige farver, 
det betyder der skal bruges 4 forskellige farver gavepapir/designpapir.
Man starter ved 1 med en farve, går til 2 med den næste farve, så til 3 med den 3. farve og til 4 med den 4. farve. Så starter man forfra med den første farve ved nummer 5. og sådan kører man hele vejen rundt.


Det ser ret rodet ud på bagsiden, men sådan skal det se ud.
Det vigtigste er at du holder styr på at skifte i den rigtige rækkefølge.


Når du er færdig og når ind til midten er der en lille firkant uden et nummer.
Dette er selve kortets iris.
Her finder du noget holografisk papir,
 der passer sammen med de andre farver der er brugt til dit kort.

Fjern derefter forsigtigt tapen fra skabelonen så du kan tage den af.
Og voila..... så ser det slet ikke så rodet ud længere....


I denne studenter tid er dette kort blevet til en "blå" student.
Jeg har brugt et stempel med teksten Student.
Der er brugt Large Oval samt Scallop Large Punches fra Stampinup,
hvor jeg har stemplet på.

Jeg har lavet nogle hjemmelavede roser til mit kort.
Jeg er gået ud fra Jette Christina's blog indlæg hvor hun viser hvordan du skal gøre.
Jeg har brugt en EK Punch  hvor jeg har punchet 6 blomster ud.
De er quillet godt. 
Selve blomsten i midten,  er en cirkel der bagefter er punchet med en scallop cirkel udenom, 
den er klippet over i 2 og med en quilling pind er den rullet op så den giver indmaden til rosen. 
Den har fået en klat lim så den holder.
Rosen bladene er sat på med en lim klat forskudt 
og jeg har bøjet den med en pincet lidt forskelligt for at give dem liv.
Til sidst er der kommet en halvperle i midten.

Mit færdige kort kom til at se sådan ud.

Tak fordi du lagde vejen forbi bloggen idag og kiggede med.
Knus Heidi.



1 kommentar:

  1. Rigtig fint kort og rigtig god TUT.
    Og så kan jeg bare så godt li' de Martha Stewart PATP's.
    God dag herfra.
    Knus, Anette

    SvarSlet