tirsdag den 3. juni 2014

Nem Iris Foldning

En af de ting jeg holder mest af at lave er kort irisfoldning.
Heidi har før har lavet en lille tut om det her på bloggen. 

Når man laver iris foldning kræver det normalt en del forskelligt papir (f.eks. gavepapir).
Men man kan sagtens lave det med bare en slags papir. 

På en ferie hvor jeg ikke havde så meget forskelligt papir med,
begyndte jeg at eksperimentere med det papir som havde været omkring mine fødselsdagsgaver. 
Jeg lavede selv en skabelon ved at tegne uden om en Spellbinder hjerte die, delte hjertet ned langs midten og lavede lodrette streger i den ene halvdel og tværgående streger i den anden halvdel. 

Hvis I er interesseret i en kopi af skabelonen, 
så er I velkommen til at skrive en besked til mig og jeg vil maile den til jer.


Til at lave irisfoldning, skal I bruge nogle strimler af gavepapir, karton, tape, designpapir/karton, 
lidt bånd eller det lækre twine som Heidi har i sin shop og som jeg er stor fan af.


Jeg har her prøvet at illustrere selve processen med at lave iris foldningen.


Jeg har brugt lidt hjemmelavede roser og en lækker blad die fra Cheery Lynn,
 pink twine og lidt halvperler til at pynte kortet med.


Her kan I se hvordan det endelige kort kom til at se ud.

På de næste par billeder kan I se hvor forskelligt kortet kan pyntes. 




Mange tak fordi I kiggede forbi idag, jeg håber at jeg har kunnet inspirerer jer lidt 
og at vi ses igen på lørdag.

Knus fra Jette Christina Hansen

1 kommentar:

  1. Hvor er de fine!
    Irisfoldning er en disciplin jeg endnu ikke har prøvet af, men det giver en god effekt på kortene.
    Dejlig dag til dig.
    Kh. Anette

    SvarSlet