mandag den 14. juli 2014

Distress ink

Jeg har idag lyst til at vis hvordan jeg har oversigt over mine distress ink.
Når jeg skal sværte eller male med mine distress ink, synes jeg nogen gange, det kan være svært ud fra etiketten at se hvilke farver, der passer sammen.
Derfor lavede jeg disse farvepalletter.


 
Så kan jeg tage de farver frem som jeg vil prøve om de passer sammen.
 

Jeg har stemplet et blomster motiv på noget akvarelpapir og malet med mine distresse ink fra flasken, så jeg kan se hvordan de ser ud med meget farve og lidt farve i penslen. rugt en Og skrevet navnet på farven også. Jeg har brugt en die fra Spellbinders så de er ens i størrelsen, derefter har jeg lamineret dem.Der er lavet et lille hul i øverste højre hjørne, som skal bruges når jeg samler farvepalletten.
For at kunne se hvordan farverne ser ud ved stempling og sværtning, har jeg skåret kraftig karton ud og kommet malertape på skrå inden jeg stemplede og sværtede. Derefter har jeg skrevet navnet på farven på, lamineret og lavet hul i hjørnet.



Til sidst har jeg samlet dem med en kæde, men du kan jo bruge hvad som helst til at samle dem med. Det er et stort arbejde, men synes at jeg har større overblik over mine farver.
Min ide er at jeg vil fortsætte med at lave flere teknikker med mine distress ink og sætte dem sammen med dem jeg allerede har lavet.

På et tidspunkt víl jeg lave et farvekort med mine Copic-tusser, har set noget som jeg syntes kunne bruge. Men mere om det en anden gang.

Håber du fik inspiration og vil prøve at lave et farvekort.


2 kommentarer:

  1. Det er bare en super god idé det der.
    Tit står jeg, og ikke lige kan finde ud, af hvilken farve jeg skal bruge. Og om de nu passer sammen.
    Det er i hvert fald en ide jeg kan bruge.

    SvarSlet
  2. Rigtig god (og flot lavet) idé. Men holdt da op...sikke et arbejde Mie!
    Kh. Anette

    SvarSlet