lørdag den 25. oktober 2014

Dåbs kort.

Dåbs  kort

Denne gang vil jeg vise et dåbs kort.
Til en lille skøn prinsesse, som skal have
navnet Liva Marie.


Jeg startede med at skærer et stykke karton på 14.5 x 14.15 cm.

                                
Det mønstrede papir er fra Maja design.
Det blev skåret 14 x 14 cm.

Begge stykker har fået sværte.
det øverste har fået en tur med rasperen.


Jeg havde ikke så stor en oval, som jeg ville bruge.
så jeg ridset med en ciselerings pennen, rundt i kanten
af die-en.(Spellbinders)  Derefter  klippede jeg rundt i kanten med en saks.
Den fik også en gang sværte.


I hvidt karton standsede jeg  en oval ud .



Derefter kom jeg til den blomstrede oval (Crafty Ann ) som også fik 
lidt sværte i kanteren 


Barnevognen fra Marianne design
stansede jeg ud i to forskellige farver.
og et lille hjerte til at sætte på barnevognen.
Hjertet er fra Nellie snellen.


På barnevognen og hjertet har jeg smurt Glossy accents på.


På en strimmel karton har jeg skrevet dåb med bogstaver 
som jeg har standset ud med bogstav die fra Joy.
Jeg har rullet enderne med min udstikker.


Bagpå har jeg sat 3D puder på, så den kan beholde faconen.


Har pyntet med roser og blade.
Roserne er lavet med die fra Marianne design
og bladene er fra La-La land crafts dies


Inde i kortet har jeg lavet en lomme til at sætte det papir i 
man skrive på. Jeg syndes at det er nemmere at skrive
når man kan tage det ud. Og kortet er ikke ødelagt hvis man skriver forkert.
Jeg har brugt dies fra Spellbinders til kanten.
og de små føder er fra Marianne design.

På papiret man skriver på har jeg standset en lille rangle ud
og sat på. Den er også fra Marianne design.


På den anden side inde i kortet .
Har jeg skåret et stykke mønsteret papir på 13x13 cm.
det er også raspet og sværtet i kanterne.


Med en die fra Crafty Ann har jeg standset ud i hvid karton
og sværtet.
Der på vil jeg skrive hendes navn og dato for dåben.


Her er alle de dies jeg har anvendt.
Spellbinders , Marianne design, Nellie Snellen,
Joy, Crafty Ann og La-La land crafts dies


Tusind tak for at du kiggede med.
Knus Jette

2 kommentarer:

  1. Super flot og meget gennemført dåbskort.
    - Jeg mangler den der 'tommelfingeren op' knap fra facebook ;o).
    Knus, Anette

    SvarSlet