tirsdag den 11. november 2014

Indbydelse til barnedåb.. Simpelt kort eller lidt mere avanceret?


November er over os og det er blevet min tur til at blogge igen - jubii :)

Baby er nu endelig kommet ud og blev 1 måned igår (hvor blev tiden af?! - måske den er forsvundet et sted mellem den søde babyer sover sødt i mors arm om dagen og den skrigende baby der nægter at sove om natten)
Hun snød sin far og valgte at være en pige. Så mor og den stolte storesøster fik ret :)

Nå, med sådan en størrelse, er jeg så småt begyndt at tænke barnedåb når jeg lige trænger til at få hovedet væk fra jul og planlægning af den.
Jeg har lavet 2 forskellige eksempler på indbydelser til barnedåb og mangler nu bare at bestemme mig for hvilken jeg skal bruge.
Den lidt mere avancerede udgave, er knap så detaljeret, da jeg mangler at finde ud af hvordan de sidste detaljer skal være - den er lagt på i "rå" udgave for at illustrere at det er helt op til én selv hvor pyntet eller simpel den skal være.

Første eksempel er et simpelt kort, hvor jeg har brugt et kort fra dette sæt som også inkluderer matchende kuverter.
Jeg har brugt dies fra DieNamics (hagesmækken), Memory Box ("baby" og Cheery Lynn (blomsten)
Heidi har i sin shop, et stort udvalg af alle 3 slags dies
DieNamics - der er lige nu 10% rabat på disse virkelig fede dies
Memory Box - Heidi har lige udvidet sortimentet med rigtig mange nye af disse lækre dies
Cheery Lynn




Det andet eksempel er det lidt mere avancerede eksempel

Her har jeg lavet et 3-fløjet kort og et tilhørende "mavebælte" til at lukke kortet med.
Jeg har brugt dies fra Memory Box ("baby"), Spellbinders (det ovale skilt på mavebæltet) og Marianne Design (barnevognen og babyskoene)
Du finder et stort udvalg af Spellbinders og Marianne Design dies i shoppen







Hvis valget falder på den lidt mere avancerede udgave, overvejer jeg at sætte noget karton på siderne og så printe teksten på hvidt karton der kommer ovenpå det farvede. Da der stadig er længe til barnedåben og der hverken er reserveret kirke eller festlokale, har jeg ikke fået printet teksten endnu.
Jeg forestiller mig dog at der på siden med barnevognen skal stå alt det praktiske (kirke, feststed og tidpunkt). På den midterste side skal selve indbydelsen være (kære xxx, det vil glæde os at se Jer...) og på siden med babyskoene regner jeg med at lave en ønskeseddel og sætte på.

På bagsiden af siden med babyskoene (som er den side man ser, når man er igang med at åbne kortet) overvejer jeg at sætte et billede ind af Victoria.

Lad os nu se om jeg overhovedet får TID til at lave den avancerede udgave til barnedåbsindbydelser. Det afhænger lidt af hvornår jeg får tid til at lave bryllupsindbydelserne - som faktisk bliver lavet efter den avancerede "opskrift"

Håber at mit indlæg har bragt lidt inspiration - om ikke andet til at gå ind og shoppe lidt af de lækre nye Memory Box dies eller de fede DieNamics dies (som lige nu er på tilbud i shoppen)  :)


Glæder mig allerede til at vise Jer et nyt indlæg på lørdag - måske det står mere i julens tegn? 

Hilsen Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar