tirsdag den 23. december 2014

Æske med flere muligheder


Jeg elsker, når de ting man laver, kan bruges til forskellige formål. Denne lille fine æske fra Stampin' Up er én af mine mange favorit-dies, og er med sine samlede mål på H5xB5xD5cm netop anvendelig i flere sammenhænge. Herunder har jeg vist nogle af dem.

Gaveæsker

Æsken passer størrelsesmæssigt rigtig fint til eksempelvis et fint sæt smykker. Kartonen, der er anvendt, er én af de mange lækre 6x6" blokke fra Bo Bunny. Når man twister die'en en anelse på arket, kan den lige nøjagtig passe på disse små handy blokke.
'Happy Birthday!' er lavet med dette skønne stamp + die sæt fra Sizzix.

 
Det er sværtet med embossing ink og efterfølgende embosset med guldfarvet pulver og smeltet med varmepistol. For at undgå, at die'en skrider ifht. teksten, når der stanses ud, er denne magnetic platform fantastisk.
Sløjferne er indfarvet seem binding og farverne er følgende: Tumbled glass, Salty ocean, Shabby shutters, Squeezed lemonade og Mustard seed. Alle farver indgår i forskelligt omfang på alle tre sløjfer - men alle er de med på hver sløjfe.




 
Pynt eller kalendergaver
Som hyggelig pynt med snolder eller ekstragaver på juletræet? Eller måske som små kalender pakker på en gren? Da juletræet ikke er kommet i stuen endnu og troldegrenen ikke var tør nok, har jeg hængt dem på et smykketræ for illustrationens skyld.
 
 
Sammen med die'en til selve æsken, følger der også dies med til 3 små labels. Dem har jeg pyntet med en kristtjørn og mine 'obligatoriske' halvperler. Lige netop den anvendte kristtjørn er ikke at finde i shoppen, men der er så mange andre fine bladpunches, der kan bruges.



 
Bordkort
Æsken fungerer også rigtig fint som bordkort til eksempelvis bryllupper eller konfirmationer, hvor der evt. kan puttes lidt tyggegummi eller frisk-mund-pastiller i.
Labelen, hvor der står 'Amalie' er stanset ud med denne die, og teknikken for at få den embossede kant, kan du se på et indlæg, Heidi lavede hér for nogle uger siden.
 


 
Herunder et 'gruppebillede' af dem alle :o)

 
Med ønsket om en rigtig glædelig tirsdag, hvor det er 'dagen før dagen'.
- Imorgen er det ikke 'bare' juleaften hos os, men også vores søns 10 års fødselsdag, og vi glæder os til at fejre ham godt og grundigt, når det nu er hans første runde dag :o).
 
Til slut vil jeg ønske jer alle en rigtig glædelig juleaften imorgen - vi ses igen på lørdag, hvor jeg viser mit sidste indlæg på bloggen for 2014.
 
De kærligste hilsner, Anette

1 kommentar: