lørdag den 17. januar 2015

Kort med en lille overraskelse

Jeg elsker at overraske folk,
og kan derfor godt lide at lave kort med små overraskelser.
 Det kort jeg vil vise jer har indbygget en lille gave (et bogmærke). 
Jeg har fået ideen til dette kort fra et kort,
jeg har set i en af mine bøger og har prøvet at efterligne lidt.

Jeg vil via de næste billeder forsøge at guide jer til hvordan man laver dette kort.

Jeg har her fundet det karton, glitterpapir og mønsterpapir frem som jeg ønsker at bruge.
Jeg er lidt forelsket i lag på lag teknikken.
Så derfor har jeg her valgt at bruge karton, glitterpapir og mønsterpapir som base. 
Mit basekort måler 14,5 cm x 29 cm, her har jeg allerede foldet det på midten. 
Glitterpapiret er skåret i målene 14 cm x 14 cm og mønsterpapiret i 13,5 cm x 13,5 cm. 


Foran på kortet skal der, 
som I kan se på det færdige resultat sidde en lille lomme til bogmærket.
Også her har jeg brugt tre lag.
Karton'et måler 6 cm x 12 cm, 
Glitterpapir 5,5 cm x 11,5 cm 
og mønsterpapiret 5 cm x 11 cm. 
Mønsterpapiret både på kortet og på lommen,
har jeg valgt at sværte i kanten med
Distress Ink, Aged Mahogany.

Fronten af kortet har jeg valgt at pynte med et lille blomsterbillede.
Dette billede er en Dixi Craft Toppers,
som jeg har skåret ud med en Spellbinder die.
Derud over har jeg prøvet,
at finde lidt materialer frem til en lille blomster- sammensætning. 
Ikke et af mine stærke områder, 
men noget jeg gerne vil blive meget bedre til og derfor øver mig lidt i J.


Jeg har også skåret et par CherryLynn doilys ud i det samme karton som kortet er lavet i. 
Det skal dog lige siges at jeg ikke fik brugt al den pynt I kan se på billedet J.
 På dette billede har jeg samlet lagene til kortet og lommen.


På dette billede vil jeg lige vise jer,
at lommen skal uden på kortet med tynd dobbeltklæbende tape.
Som skal sættes på aller yderst ved kanten på tre kanter dog IKKE for oven J


Her er kortet samlet med lomme,
den store doily og blomster billedet. 
Jeg er nu klar til at pynte kortet J.


Her ser i kortet pyntet. 
Nu mangler jeg sådan set kun at lave bogmærket.


Jeg har valgt at køre videre med mine tre lag.
Men man kan sagtens vælge at gøre det på en anden måde. 
Man skal bare være opmærksom på at det ikke bliver for tykt,
så det ikke kan komme ned i lommen.

Karton'et til bogmærket måler 4,5 cm x 12 cm,
Glitterpapiret måler 4 cm x 11,5 cm 
og mønsterpapiret  måler 3,5 cm x 11 cm
(som også er sværtet i kanten med Distress Ink Aged Mahogany).
Alle delene er sat sammen med dobbeltklæbende tape.
Man kunne sagtens stemple et eller andet sødt citat på mønsterpapiret på forsiden. 
Jeg valgte at pynte mit med en lille mini doily fra Cherry Lynn.


Her kan I se det samlede bogmærke ved siden af kortet.

Mit endelige kort med bogmærket kom til at se sådan ud.

Alle materialer eller tilsvarende materialer finder I i Heidis fantastiske shop.

 Jeg håber at I kan lide det og at denne lille tut var til at forstå. 
Kig med i næste uge igen hvis I har lyst.

God weekend. 
De kærligste hilsner fra Jette Christina Hansen

3 kommentarer:

  1. Super flot kort, med nogle skønne detaljer :)

    SvarSlet
  2. Rigtig lækkert kort og super god detalje med bogmærket som en del af dekorationen.
    Knus, Anette

    SvarSlet