tirsdag den 31. marts 2015

Konfirmations kort..



Konfirmations kort 2015

Så blev det igen min tur til at blogge og jeg har lavet et konfirmations kort til en pige og i en anden str end jeg plejer ..




Materialer:
Hvid a4 karton
Mønsterpapir
Billede efter eget valg
Spellbinders dies
Sheery Lynn die Flourish - lille og stor
Sheery Lynn Doily
Kant punch
Distress Ink - Memento Ink
stampendous Stamp
Tag
Dansk stamp
Lim
Dobbelt klæbende tape
Saks - blyant - viskelæder
Rasper
Blomster
Perler og bling-bling
Big Shot

Startede ud med at lave kortbase af 26x17 cm hvid karton - fold så det blev 13x17 cm..
Inkede det let rundt i kanten med Distress Victorian Velvet..

Jeg har brugt 2 stk 6*6" dobbeltsidet mønsterpapir ..
Til forsiden på kortbasen skar jeg 2 forskellige .. inkede og raspede kanterne og tapede det på basen med Dobbelt klæbende tape ..



Standsede et stk hvid karton ud med Spellbinders Labels 39 Decocorative elements .. (ja, det står det sørme på mappen med dies hihi ... )
Brugte indersiden af den samme die til at tegne rundt om billedet, som derefter blev klippet ud .. og resterende blyantstreger visket væk ..
Der kan bruges andre dies fra Spellbinders .. eller framelits fra Sizzix
Kanterne på begge dele fik Victorian Velvet Ink..



Doily og Flourish blev standset ud i hvid karton ..
Klippede en lille rektangel af mønsterpapir + en lille smule større hvid karton - raspede og inkede kanterne..
Stampede "Årets Konfirmand" på hvis karton med brun Distress Ink .. klippede det ud.. inkede og raspede kanterne ..



Standsede 1 stk Spellbinders Labels 39 i hvid karton ..
Standsede endnu 1 Spellbinders Labels 39 i hvid karton, men denne gang standsede jeg et stk mønsterpapir ud samtidig .. Mønsterpapir blev lagt i bunden af die .. så det når de blev limet sammen danner en lomme til penge .. Og da jeg ikke ved om der skal være penge i kortet, så laver jeg en tag og sætter det i lommen ..
Mønsterpapir fik lige en tur med en kantpunch..
Alt blev inket med Victorian Velvet Ink..
Til sidst standsede jeg en lysrosa Flourish ud ..




Kortet indvendig .. tag er med en lille sommerfugl og en sløjfe ..



Og så skal de forskellige dele sættes på forsiden af kortet ..




Så skal der blomster mm på ..
Kortet er færdig ..
Knus Lone


4 kommentarer:

  1. Smukt konfirmationskort!

    SvarSlet
  2. Smukt kort og rigtig god idé med den lille lomme.
    Og så er doily'en fra Cheery Lynn bare én af mine favorit dies - den er SÅ fin.
    Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette ..
      Ja, den doily er også blandt mine favoritter ..:D
      Kh
      Lone

      Slet