tirsdag den 7. april 2015

Gave æske.


Hejsa. 
Denne gang vil jeg vise jer en lille gave æske lavet med min envelope punch board

Lige nu har vi en masse unge mennesker, som skal konfirmeres.
Så det var nærliggende at lave noget til de unge konfirmander. 
De fleste ønsker sig penge i gave. Så en lille æske er perfekt til det formål. 


Der findes et par forskellige mærker indenfor envelope punch board. 
Min er fra WeR memory keepers. I linket ovenfor er der nogle andre boards fra Martha Stewart, som du også kan lave kuverter med.


Starter med at skære et stykke karton på 20,5×20,5 cm.


Score line er 7,5.


Punch og  rids med dit  falseben, hele vejen rundt. 



Læg kartonen til score line 7,5 igen.
Og forsæt hele vejen rundt igen. 




Rids med dit falseben på de små flapper. 
Så bliver det nemmere at folde æsken.



De små hjørner skal foldes indad i æsken. 


Jeg har limet hjørnerne sammen. 
Men man kan også bruge dobbelt klæbende tape


Hjørnerne  limes ind på æskens side 



Så er selve æsken færdig. 
Så mangler låget og det pynt der skal på. 


Til pynten har jeg brugt dies fra. 
Fantasia colletion:
La-la land crafts dies:
Marianne design:
Spellbinderes:
Tekststempel: Konfirmation (ikke helt det samme)
samt Distress Ink - Pumice Stone og Ink blending tool.


Til låget har jeg skåret 3 stykker karton. 
I kvist karton 9,5 × 9,5 cm. 
I mønster karton 9,0 × 9,0 cm. 
Og i kvist karton 7,5 × 7,5 cm. 


De 3 firkanter sættes oven på hinanden med 1mm puder.


Så skal pynten monteres. 




Låget skal sættes på selve æsken.




Indeni i æsken har jeg lavet et lille kort, hvor man kan skrive en lille hilsen. 

Målene på det lille kort er 8,5 × 17,0cm.


Det skal foldes på midten. 


Jeg har stemplet en tekst på et stykke råhvidt karton. Og standset ud med en Spellbinderes die. 
Jeg ved ikke hvad den hedder, men der er et godt udvalg hér.



Jeg sætter næste altid aftagelig tape på. Så er jeg sikker på at det ikke rykker sig.



Monteres på det lille kort.




Tit når jeg selv skal give et kort med penge gave i, pakker jeg kortet/æsken ind i cellofan. 
Det ser bare så festligt ud, og de andre gæster kan også se kortet. 


Tusind tak for at du gad kigge med så langt.


1 kommentar:

  1. Skøn æske og RIGTIG GOD vejledning!
    Dejlig lørdag herfra.
    Kh. Anette

    SvarSlet