lørdag den 6. juni 2015

Æble kort


Æble kort. 

Så blev det lørdag, og mit sidste indlæg i denne omgang. 

Jeg vil vise, hvordan man kan blande
glimmerpapir, kork og bølgepap sammen i en større enhed.


Jeg har brugt lidt forskellige rester af mønsteret papir, 
kork, smal riflet bølgepap og rødt glimmerpapir
Kadus karton til kortbasen. 


De dies og punch jeg har brugt: 

1. Crealies - CLCS10.
3. Poppystamps - An Apple a Day, 1114.
4. Die-namics - MFT - 348. Piercede oval stax. 
5. Die-namics - MFT - 567.  Stitched rounded rectangular stax. 
6. Die-namics - Blueprints #9.
7. Mama elephant - 'Smile' script.
8. Ek mini set - Cornelius rounder


Kortbasen i kadus karton. 
10½ x 14,8 cm.
Baggrundskarton i bølgepap.
14,3 x 10 cm


Det meste er blevet sværtet med Distress ink, Walnut stain. 


Et stykke mønsterpapir 
14,3 x 10 cm.
Hvor jeg har rundet de 2 af hjørnerne med hjørnepunch.
Derefter har jeg lavet den buede/bølgede kant med en af dies fra Die-namics 
Blueprints #9 Sættet.



Et stykke mønsterpapir 
6½ x 9 cm som også er blevet sværtet i kanterne. 


Mønsterpapiret her er faktisk bagsiden af det grønne papir. 
Her har jeg stanset ud med Die-namics MFT - 567 


4 små firkanter i kork 
2 x 2½ cm.
Oval i kadus karton 
Æbler i glimmerpapir. 


'Smile' også i glimmerpapir.


Så min yndlings blomst: Rosen.
De næste par billeder viser, hvordan jeg laver den.










Bladene til under rosen.


Så er det hele klar til at blive 
Klisteret/limet sammen. 
Jeg limer ALDRIG, før jeg ved, hvordan det skal være.


Det færdige resultat (og det er limet).


Tusind tak for at du kiggede med. 
Håber du har fået lidt inspiration til nye kreationer.

Med kærlig hilsen
Jette Jensen 





2 kommentarer:

  1. Super flot kort. Tak for demo af rose-die. Den skal på min ønskeliste.

    SvarSlet