lørdag den 11. juli 2015

Et enkel fødselsdagskort.

Så er jeg klar med et nyt indlæg, denne gang et fødselsdags kort. 
Man kan også bare sætte en anden tekst på.
Ligesom man kan bruge opsætningen til en anden anledning.


Her er kortet jeg har valgt, at lave denne gang.


 Start med at finde det mønstret karton eller Scrapbooking Papir
og ensfarvet karton frem du vil bruge, samt din skæremaskine.


 Så skærer du i sort karton et stykke der måler:
10 x 14,3cm og et 6,5 x 6,5cm og et 4 x 5,5cm
Mønster karton i to forskellige design i målene
6 x 6cm og et 3,5 x 5cm.


 Derefter sværter du disse stykker karton som vist på billedet.
Jeg har brugt Distress Ink - Brushed Corduroy


 Så tager du det hvide karton, læg det i den valgte embossingfolder
og kør igennem din Big Shot som vist på billedet, 
kun ca. 8cm er i embossingfolderen ( Se billedet)


 Derefter vender du det hvide karton
og kommer denne gang ca. 4,5cm i embossingfolderen,
 så har du nemlig en stribe tilovers på ca 1,5cm.
Her skal du stemple teksten på.


 Jeg har brugt de viste ting til, at stemple med i det lille felt,
 som du har fri imellem det du har embosset, på det hvide karton.
Memento Sværte
Akylblok
Stempelsæt.
Du finder en masse skønne sæt her.


 Her er der stemplet.


 Så kommer du tape og 3D puder på, som vist på billedet.


 Jeg har brugt denne border punch.
Du finder andre punches der også kan bruges her.


 Klister ensfarvet og det mønsteret karton sammen som vist på billedet.

'

 Og klister delene sammen som vist på billedet.


 Så skal du have gang i lim og perler.


 Her ses det færdige kort.


Jeg har lige lavet et par kort mere. 
Det er bare det bagerste mønster karton der er anderledes..

Håber at i får lyst til at lavet fødselsdags kort. 
God arbjedslyst.

Sommer hilsner fra 
Mette :-)

1 kommentar:

  1. Rigtig fine kort og fin TUT.
    Dejlig onsdag herfra.
    Kh. Anette

    SvarSlet