lørdag den 25. juli 2015

Kort med Martha Stewart Punch..





Kort med Martha Stewart Punch..


Jeg har købt et Martha Stewart Punch Around The Page Set - og jeg skal lige øve mig i at bruge det..
Det går fint med at punche de str layer ud som beskrevet i indlægssedlen, men da jeg gerne vil bruge det punch sæt til andre str også, så må jeg prøve mig frem ...

Det kunne jo ligeså godt ende ud i et kort .. og I får tutorial på at lave det ..



Materieler:

Kort/kuvert
Karton
Punch Around The Page Set
Fanciful Flourish die
Lille sommerfugl
Blade
Blomster
3d puder
Dobbelt klæbende tape
Lim
Perler eller bling-bling



Der er brugt hvid dobbl kort 10,5x15 cm som kort base ..
Starter med at skære layers ud .. begge skæres i 4" *5 3/4" .. det sorte layer bliver en anelse mindre når det bliver punchet..




Stanser 2 blade .. 2 Fanciful Flourish og de 2 små sommerfugle ud i hvid karton ..


******************************


En lille tut på det sorte layer med Punch Around The Page Set...



Start med at punche hjørnerne..




Punch så fra hjørnet og ind 1 gang - og som du kan se på billedet, så bliver der en lille rest ..




Den lille rest klares ved at starte med at lægge karton ind i punchen som du ellers ville gøre det .. men så vender du punchen om og bruger de metal "skære-ting" som pejlemærker ..

Ved den hvide pil er hvor der mangler at blive punchet ..

Ved den røde pil - jeg har med vilje ikke lagt mit sorte karton lige præcis hvor det skulle være .. på denne her måde kan du se hvad jeg mener når jeg siger at ved den røde pil, så skal buen på den første punch (foregående billede) være dækket af metal buen ..
Når det er klaret, så puncher du ud ...

Jeg satte det hvide mønster karton layer fast med Dobbelt klæbende tape
Det sorte layer fik 3d puder ..

Pynt kom på med lim ..

Og det færdige kort ...






Og kortet med en 1 cm bred label med Tillykke .. Der er brugt en SU punch..




Kortet i rødt og hvidt ..




Håber at du kan bruge denne lille tutorial ..

Kærlig hilsen
Lone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar