lørdag den 5. september 2015

Anderledes Blogindlæg med knald på.

Idag blogger jeg sammen med
min yngste datter Victoria.
Vi har længe villet afprøve en teknik,
vi har set på Pinterest og NU skulle det altså være.

Vi har leget med farver som vi har smeltet.

Jeg købte for længe siden en god sending
billige voks crayons til dette projekt.
De har bare stået og ventet på at blive brugt.
Så det er det første du skal - Ud og finde Crayons.
Vi har brugt en stor ramme 50 x 50cm til vores maleri.

Her er alle farverne linet op i den farve rækkefølge vi vil have dem i.
Vi har ikke brugt, hvid, brune og sorte farver fra pakken.

Man kan godt beholde papiret på farverne,
men vi ville lave det uden papir.
Så det var bare med at få pillet det af......
Det tager lidt tid......
Og lidt mere tid *S*

Vi lagde alle farverne op på lærredet,
INDEN de blev limet fast.
Så kunne vi se om der var farver nok
og om farverne var i den rækkefølge vi ville have dem.
Vi valgte at lime dem forskudt på.
Man kan også vælge at sætte dem på,
i en lang række.

Hver farve er limet GODT fast med en limpistol.
Hav tålmodighed, det tager tid.
Jeg var glad for vi var 2 til det.
Men jeg har selvfølgelig også problemer med at styre min ene side.
Så rart med en hjælper.

Så er alle farverne limet godt fast.
Vi lod det tørre ½-1 time før vi tog det med ud.

SÅ skal vi til det sjove.... Jubiii......
Vi har placeret lærredet udenfor så det står skråt.
Så kan farven løbe nedad lærredet.

Så varmer vi op.....

Gang i føntørreren og vupti
begynder farverne ligeså stille at smelte.


Man kan jo stoppe når man ønsker det.
Det kommer helt an på hvilket udtryk man ønsker på sit billede.


Der hygges MAX med at være kreativ.

Her kan du se hvor farverne virkelig flyder.

Vores færdige "Maleri"
Vi ønskede at det skulle have lag på lag.
Så vi lod det tørre lidt op,
hvorefter vi igen varmede op og lod det løbe.

Man kan da KUN blive glad af en krea dag med
sin datter og så alle de skønne farver.

Håber I andre har fået lyst til at lege med farver igen.
Vi skal helt sikkert lave flere billeder/malerier.
Vi vil lave de næste med en tekst.
Inspire - Fight - Believe eller lign.

Tak fordi du kiggede med idag.

Mange knus fra Heidi & Victoria.



3 kommentarer:

  1. Sikke da en sjov ide. Der er kommet et rigtig flot resultat ud af det :-)
    Jeg kan desværre ikke åbne videoerne, så jeg kan se processen?!?

    SvarSlet
  2. Så har jeg fået rettet indlægget så videoklippene virker Sanne :o)
    Har ikke været ved min pc hele weekenden så beklager det ikke kørte som det skulle fra start.
    Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt ok, er da lidt sjovt hvad man finder på rundt omkring :-)
      Knus Sanne

      Slet