lørdag den 26. september 2015

Herre kort



Herre kort.
Lavet udelukkende med dies fra Die-Namics/My Favourite Things. 
Dette kort er mit sidste indlæg for denne omgang.



Selve kortbasen måler 14.5 x  29.0 cm.
Baggrundskarton 14.2 x 14.2 cm.
Baggrundspapiret måler 14 x 14 cm.



For at få en ekstra effekt har jeg brugt en stencil og noget art gesso. 
Stencilen er fra Dutch doobadoo. Mask stencil A5-Faded Dots.




Har sat stencilen fast med  tape, så den bliver hvor den skal.




Husk at gøre stencilen ren, lige så snart du er færdig med den.
Ellers kan den blive lidt bøvlet at rengøre.



Det har godt af at tørre nogle timer, inden man begynder at lave kortet.
Jeg lod det tørre natten over.



Råhvidt og brunt karton til uret.



Stemplet er også fra Die-Namics/My Favourite Things. MPD-5 Timeless.



Her har jeg monteret urskiven og viser.



De udstansninger jeg vil bruge til at pynte kortet med.



Baggrundspapiret/-kartonen skal raspes. 
Og så skal det hele have en gang sværte. Jeg har brugt Distress ink, Walnut stain.










Så er jeg klar til at lægge alt pynten på.



Jeg limer først, når jeg er nogenlunde sikker på, at det ser ud som jeg gerne vil have det til.






Jeg har kun brugt dies fra Die-namics.

1. Blueprints 2. 

2. Blueprints 9. 




6. MFT-321 Time pieces.


Tusinde tak for at du kiggede med. 
Håber, det gav lidt inspiration til nogle herrekort. 
Knus Jette


Ingen kommentarer:

Send en kommentar