lørdag den 24. oktober 2015

Julekort med punch art julemand

Ja, nu er der jo i dag kun to måneder til juleaften,
så derfor vil jeg i dag vise jer en lille punch art julemand. 
Julemanden kan laves med de punches du måtte have liggende.
Du kan også nemt bruge dies til formålet.

Her vil jeg lige vise jer det færdige kort.

Her ser i materialerne til kortet. Jeg har brugt følgende:
En ”clips” fra en Coca Cola dåse.
Lidt bånd fra gemmerne.
Lidt halvperler.
To snefnug punchet ud i glitter karton.

Circlerne på kortet har jeg standset ud med

Efterfølgende har jeg kørt hver cirkel igennem min Big Shot,
i en embossingfolder med juletema. 
Der findes flere forskellige på markedet med fine hjerter eller snefnug
og du finder adskillige i Heidis Kreative Hule via dette link.

Jeg har limet lagene sammen med dobbeltklæbende tape.
Først har jeg glitter kartonen
og ovenpå (lige under pynten) har jeg mønster papiret/kartonen. 
Jeg har skåret hvert lag en halv centimeter mindre end det forrige,
så man lige kan ane lagene under hinanden. 

Derefter har jeg limet mine cirkler ovenpå mønster papiret/kartonen. 
Dette har jeg gjort med flydende lim.

Til slut har jeg sat bånd og clips fast.

Når jeg bruger bånd på mine kort,
sætter jeg det altid fast med det brune dobbeltklæbende tape,
da jeg synes det klistrer bedst. 

Jeg her nu klar til at sætte mit glitterkarton oven på min base af kraft karton.
Jeg har valgt at gøre det i denne rækkefølge,
da jeg på den måde får båndet fastgjort bedst. 

Også til dette formål bruger jeg dobbeltklæbende tape.

Her ser i det færdige kort inden jeg har pyntet det med min julemand osv.

Til den punchede julemand, har jeg brugt de viste punches
Men husk nu at resultatet kan blive lige så godt hvis du anvender dies.
Det er kun fantasien der sætter grænser.

Til julemandens skæg, har jeg klippet lidt af toppen af den bølgede cirkel.
Og til julemandens hue har jeg klippet lidt af firkanten.

For at der kommer lidt mere liv i min julemand
har jeg valgt at sværte kanterne af karton'en lidt med distress ink,
men det er bestemt en smags sag. 

Nu begynder jeg at samle julemanden
og dette gør jeg altid med flydende lim.


Skægget har jeg lavet af en lille bølget cirkel, som jeg har delt på midten. 
Jeg har vendt bagsiden opad på de to små halv cirkler
og brugt et lille stykke skumtape til at samle skægget og få det lidt forhøjet.

Nu skal jeg så montere næse og øjne.
Til dette synes jeg det er nemmest at bruge en pincet.

For at give julemandens øjne lidt liv har jeg tegnet pupillerne med en hvid tusch.

Nu har jeg limet julemanden fast med lim på kortet på den største af de tre cirkler.
Nu kan vi så lige give kortet det sidste finish. 
Intet kort kommer ud fra min hånd uden et par halvperler J.

Vi må da ikke glemme de to punchede snefnug J.

Mange tak fordi I også kiggede med i dag.
Ha’ en rigtig god weekend.

De kærligste hilsner fra Jette Christina Petersen.

3 kommentarer:

  1. Dejlig kort med en flot julemand. Det skal da prøves af på en tags med et nissehoved. Tak for ideen.
    Knus Joan

    SvarSlet
  2. Hvor er det sødt. Jeg er vild med den julemand.
    Knus Jette

    SvarSlet