lørdag den 30. juli 2016

Kort i den enkle stil når du har brug for en hurtig gave

Så er det igen min tur til at blogge her hos Heidis KreativeHule
Jeg har i dag valgt at lave 8 kort holdt i den samme stil,
da jeg stod og skulle bruge en lille gave en søndag.

Her kan I se de færdige kort.

Jeg har valgt at holde kortene meget enkle (altså enkle for mig J).

Kortene er i A6 størrelse og jeg har lavet kortbasen i råhvidt karton.
Det næste lag er lavet i kvist karton/genbrugs karton 
og derpå har jeg valgt nogle mønstrede ark,
som passer i stil og farve til hindanden. 

Alle arkene kommer fra den samme 6 x 6 blok.

 Lagene har jeg klistret på med dobbeltklæbende tape 
og den kan du købe i Heidis webshop her.

På kortene har jeg valgt at bruge forskellige dies 

Det er ikke sikkert at I finde dem alle i Heidis shop 
men jeg ved at hun har et udvalg af dies af disse mærker.

Men alle andre dies kan også bruges,
 det er kun fantasien der sætter grænser.






Jeg har skåret alle udstansninger ud i råhvidt karton 
og klæbet dem fast på mønsterarket med hurtigttørrende lim. 
Da dies fra Memory Box og Poppy Stamp er meget detaljerede,
er det derfor vigtigt at vælge en limtube med en meget tilspidset åbning.

Inden jeg har klæbet lagene med kvist kartonen/genbrugs kartonen, 
mønster arkene og udstansningerne på den råhvide base med dobbeltklæbende tape 
og sat lidt silkebånd og en sløjfe fast på kortet. 
Jeg ELSKER silkebånd og har det stort set altid i en eller anden form på mine kort.

Jeg har valgt at lave en lille label med en tillykke stickers på i sølv.
Dernæst har jeg også valgt at pynte kortene med en lille hjemmelavet rose.

Bladene på roserne er standset ud i perlemor karton,
med et par uundværlige punches fra Nellie Snellen
Da jeg er lidt pyntesyg anlagt,
har jeg også valgt at pynte kortene med lidt halvperler.

Her har jeg pakket de 8 kort med kuverter i en A4 pose
og de er nu klar til at blive foræret væk som en lille gave til min mor.


Mange tak fordi I kiggede med, 
jeg håber at jeg har kunne give jer lidt inspiration,
til at komme i gang med de hjemmelavede gaver. 
Rigtig god weekend til jer.

De kærligste hilsner fra Jette Christina Petersen

1 kommentar: