lørdag den 3. december 2016

Snow Globe med Iris Foldning

Det er længe siden jeg har lavet iris foldning,
så det har jeg kombineret i dagens blogindlæg,
sammen med nye skønne dies fra Sue Wilson.


Til en start har jeg brugt en hvid kort base i str. 13,5 x 13,5cm
Jeg har skåret cirklen ud med den mindste die fra 
Den passer lige til min skabelon jeg bruger til iris foldning.

Jeg monterer nu min skabelon på kortbasen.
Jeg har valgt 4 farver gavepapir ud i matchende nuancer.
En tape dispenser, saks og tålmodig og du er klar.

Du følger skabelonen med tallene
og skifter hele tiden imellem farverne.


Sådan ser den færdige irisfoldning ud når den er vendt om.

På bagsiden har jeg skåret et stykke hvidt karton i str. 13 x 13cm
for at skjule selve bagsiden af iris foldningen.

Du kan finde andre blog indlæg med irisfoldning HER

Snow Globen har jeg skåret i sølv karton fra gemmerne
men du kan bruge alle farver karton
 eller hvad din fantasi nu finder på
Jeg har brugt denne skønne die fra
Jeg har skåret i 2 omgange.
Den ene skærer omridset og jeg har så forsigtigt fastgjort
den inderste die med detaljerne med tape,
washi tape er også godt at bruge til disse ting
da de slipper let igen
Jeg har så kørt den igennem min Big Shot igen.

Jeg har limet snow globen den fast.
Den passer perfekt på min cirkel der var skåret med

Jeg har valgt at lave mine egne blomster
med punches fra Nellie Snellen
Først puncher du ud. 

Dernæst lægger du den blomst du lige har punchet ud
i den anden punch og embosser den.


Og vupti har du de skønneste blomster med liv.


Bladene jeg har brugt er lavet med denne die fra

Mit færdige kort.
Holdt i enkel stil for at man kan se den fine iris foldning.
Der er pyntet med få halvperler.

Min oprindelige plan var egentlig at jeg ville have brugt 
disse helt vidunderlige udskæringer til min snow globe.
Men lige til denne med iris foldningen blev den gemt for meget.
Så de bliver brugt på et andet kort.

Som begge passer sammen med 

Tak fordi du kiggede med.
Håber du har fået en idé eller 2 til at hoppe i din kreative hule.
Ønsker dig og dine kære en rigtig glædelig jul

Mange knus Heidi.


2 kommentarer:

  1. Det er sødt og flot - sjovt at se "noget andet" i en snow globe end man plejer :) minder mig helt om et kalejdoskop :) og i lige måde glædelig jul!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Camilla :)
    Ja synes lige det passede med en iris foldning i denne snowglobe og så var det også lidt sjovt at lave den med lidt anderledes "fyld"
    God jul.

    SvarSlet