lørdag den 18. marts 2017

Konfirmations shaker kort



Denne gang har jeg lavet konfirmations-shaker-kort.... til både drenge og piger..





Jeg har brugt en masse forskellige ting som alle kan findes i Heidis Kreative Hule ..

Sort karton til kortbasen, grønt/blå/lilla karton til pynte-stykket og mønsterpapir/karton til pynt
Marianne Design LR0414 Swirls & Leaves
Marianne Design COL1359 Smart Phone
Nellie Snellen embossingfolder DSTXT006 Konfirmation
6x6 papir fra Felicita Design
Dixi Craft Die Konfirmation
Clear Stamps Shadows Dixi Craft - fødselsdag
Cirklerne/boblerne er fra Sizzix - du kan evt bruge chicken wire fra Sherry Lynn
Perler og palietter
Derudover har jeg brugt en lille circle punch til smilyerne, en stjerne-punch og en blomster-punch
Flydende lim og skum-tape
Klar plastik (til vinduet)







Jeg startede med at lave mobilen... stemplede de små smileyer på gult papir som jeg punchede ud. Klippede et stykke plastik så det passede med hullet i mobilen og satte dette på indersiden af mobilen med glue-dots.

Derefter klippede og stemplede jeg det stykke papir som skulle være inde i mobilen. Satte skum-tape på hele vejen rundt om vinduet så fyldet ikke kan falde ud... kom smilyerne i (husk de skal vende med hovedet nedad så man kan se smilet på forsiden) og kom også lidt palietter i. Satte bagsiden (det grønne papir) på og kom lidt flydende lim på og satte det på det sorte bagstykke.




Så embossede jeg det grønne pynte-karton og skar boblerne ud på min Big Shot... og brugte min uundværlige cleaning brush til at få alle de små stykker ud af dien.

Jeg klippede boblerne i 2 dele så de fylder lidt mere på det færdige kort. Punchede et par gule stjerner ud og samlede kortet..


Variationer af kortet ..



Det kan varieres som man har lyst til med forskelligt pynt og hvis man embosser en anden baggrund og skriver tillykke i stedet for konfirmation så kan det jo sagtens bruges til fødselsdag mm


Det var alt for mig for denne gang...
God weekend
Jannie






Ingen kommentarer:

Send en kommentar