lørdag den 14. oktober 2017

Julekort med julesok

Idag blogger jeg med årets første julekort.
Og som I sikkert har fundet ud af
er jeg vild med embossing foldere,
så også idag er der brugt en embossing folder på mit julekort.



Jeg har som base brugt de færdige hvide A6 kort med tilhørende kuverter.

Derpå er der skåret et stykke karton i julerødt i str 14,6 x 10,1cm


For at få max ud af mit karton når jeg alligevel skal have et andet stykke
over det meste af dette stykke.
Skærer jeg som regel en firkant af  som vist her,
Det kan fint bruges til at skære en tekst ud med en die til et andet kort,
eller til at stemple på eller noget helt andet.

Det næste du skal bruge er et stykke hvidt karton 
i målene 14 x 9,6cm

Dette hvide stykke kører du igennem din
Big Shot  indeni embossing folderen.

Jeg har brugt Nellie Snellen DSTXT009 - God Jul

Jeg har brugt dbl. klæbende tape til at fastgøre mit karton.
Her kan du se at jeg har skåret et stykke af,
som alligevel ikke vil kunne ses.

Det embossede stykke er også fastgjort med dbl. klæbende tape.

Julesokken der er brugt til dette kort
er denne søde die fra Sizzix - Stocking #3

Jeg har brugt 3 forskellige ark design papir fra denne
Jeg skar en strimmel i 7 x 30cm i hvert design.

Her er de skåret ud i 3 røde nuancer.
På dette billede er der gjort klar med 3 hvide
overdele af en hvid sok.
Det er de 3 dele øverst
De fastgøres med dbl. klæbende tape.

Har skåret 3 hvide strømper ud,
jeg bare i klippet dem til i hånden.

Her er den hvide del klæbet på strømpen.

Strømperne er fastgjort med 3D puder på selve kortet.

Jeg synes embossing folderen giver så meget effekt i sig selv, 
ligesom også design papiret giver meget til kortet,
at det ikke er nødvendigt med mere
end et par røde rhinsten til at slutte af med.

Eneste pynt på dette kort er store røde rhinsten.

Her er det samme kort lavet i grønne nuancer med
design ark fra samme Paper Pack - Cranberry & Apple
Samt grønne 6mm rhinsten RHIN0102

Tak fordi du kiggede med igen idag.
Det glæder mig altid.
Håber du har fået lyst til at kaste dig over julekortene.

Ønsker dig en dejlig weekend.

Knus Heidi


Ingen kommentarer:

Send en kommentar