lørdag den 28. oktober 2017

Æske med kort og tags - tutorial



Æske med kort og tags


Materialer:
12"*12" karton og her ..
Karton
Marianne snirkel
Sommerfugl
Stamps
Die - tekst
Marianne doily - eller denne her ..
Sko
Hjørne punch
Cirkel punch
Blomster
bling-bling
Halv perler
3d puder
Lim
Cellofanpose
Bånd



Skær karton i 25*28,5 cm

Foldelinier lang side:
1,5 cm - 4,5 cm - 20,5 cm - 23,5 cm

Foldelinier kort side:
3 cm - 13 cm -16 cm - 26 cm

Se ovenstående billede hvor du skal skære/klippe ..
Jeg har brugt en hjørnepunch til at runde hjørnerne med ..


Indlæg til æsken:

Skær 9,8*20,5 cm
Lav foldelinier ved 10 cm - 2,5 cm - 2,5 cm .. fold dal - top - dal


Kort:

Skær 19*9,5 cm karton ... fold det på midten og så har jeg rundet alle 4 hjørner ..
Skær et toplayer 9*9 cm og rund også alle 4 hjørner ..


Brug en die eller stamp til tekst ..
Pynt med en sommerfugl .. eller en snirkel ..

Da jeg har lavet sorte kortbaser, så har jeg lavet et layer indeni kortet med hvidt karton ..


Tags:

Jeg har brugt en tag punch fra StampinUp .. men du kan lave dine tags ligesom du selv ønsker..
Skar karton i 5*10 cm
Layer til mine tags er 8*4,7 cm
Har rundet hjørnerne på begge dele .. Og jeg har brugt samme pynt som på kortene ...

Æsken foldes og flapperne limes på .. jeg har brugt den røde power dobbelt klæbende tape ..
Indsatsatsen lægges i ..


æsken lukket .. det kan måske være lidt vanskeligt at lukke æsken, så jeg lavede et lille klip i begge sider i flap folden som går ned i æsken .. Den som er 2,5 cm og med rundede hjørner ..
Jeg har brugt en cirkel punch til at stanse en halvcirkel midt på æskens bund ..


De færdige kort og tags ..


Kort og tags i æsken ..



Pynt ovenpå æsken ..
Jeg har brugt en doily (sat på med 3d puder) .. en højhælet sko .. blomster .. bling-bling ..

Jeg laver nogle stk af sådan en æske .. så er der altid en lille ting som værtindegave .. putter den i en cellofan pose og et bånd og sløjfe på .. og så er der en gave som altid giver glæde for modtageren .. og også for giveren ..

Håber du vil nyde at lave din version af min æske med kort og tags..

Kærlig hilsen
Lone





Ingen kommentarer:

Send en kommentar