lørdag den 30. december 2017

Fødselsdags kort med Die-Namics

Så blev det tid for årets sidste indlæg her på bloggen
og jeg har denne gang valgt at lave et fødselsdags kort.


Af materialer har jeg brugt følgende:

Et ark mønsterkarton fra gemmerne, men der er masser at vælge imellem fra shoppen
Joy Clear Stamps Scrabble 6410/0079
Lidt bling og bomuldsgarn fra skuffen

HUSK at du lige nu sparer momsen på ALT
(Fragt og gavekort er dog undtaget)


Jeg starter med at lave kortet 13 x 26cm så jeg får en kvadrat på 13 x 13cm.
Det næste lag bliver det mønstrede papir som måler 12,6 x 12,6cm.
Derefter det blå karton som er 12,2 x 12,2cm
De tre lag limes sammen med flydende lim
(skær evt midten af mønsterpapiret ud inden det limes sammen). 
Så er det tid til at skære delene ud til støvlen.


Efter at delene er skåret ud sværter jeg alle de forskellige dele og samler støvlen.


Så skal der stemples.
Jeg har klippet mit stempel op så jeg kan nøjes med at stemple de bogstaver jeg har brug for.
Dem stempler jeg med en blå sværte og de bliver derefter punchet ud med den grønne easy punch.
Et tip som jeg tit bruger er at skære midten ud af mit mønsterpapir,
hvis det alligevel skal dækkes til som i dette tilfælde med det blå karton.
Det stykke der bliver skåret ud kan så evt. bruges til at lave støvlen af.


Jeg har brugt lidt bomuldsgarn som snørebånd til støvlen...
Jeg har for at bryde den blå farve lagt et panel ind
bestående af 2 stykker karton som er limet sammen.
Et stykke kraft karton på 5 x 12,2cm og et creme farvet på 4,5 x 12,2cm
Det er limet på ca 1,5cm oppe fra bunden af kortet.
Det cremefarvet karton kan evt embosses inden det limes på 
for at give lidt mere fylde til kortet.
Bogstaverne er sat på således at det første er limet direkte på kartonen
og det næste er sat på en skumpude. Og sådan skifter det hele vejen hen.
Støvlen er også sat på med skumpuder.
Og så er kortet færdigt.. der kan evt pyntes med lidt bling.


Jeg vil gerne ønske jer alle et rigtig godt nytår
og håber i har fået lidt inspiration med på vejen herfra..

Krea hilsener Jannie














Ingen kommentarer:

Send en kommentar